Vakıf Senedi

Karasan Çevre Vakfı'nın temelini oluşturan vakıf senedi, vakfımızın misyonu, vizyonu, çalışma ilkeleri ve yasal yükümlülüklerini içermektedir. Bu belge, vakfımızın kuruluş amacını, faaliyet alanlarını ve yönetim yapısını detaylı bir şekilde açıklar. Vakıf senedimiz, Sabina Karasan'ın çevreye olan tutkusunu ve vakfın gelecekteki yönünü şekillendiren değerleri yansıtmaktadır. Bu senet, vakfımızın şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerine olan bağlılığını da göstermektedir. Vakfımıza olan güveninizi artırmak ve faaliyetlerimizi daha iyi anlamanızı sağlamak amacıyla vakıf senedimizi siz değerli ziyaretçilerimizle paylaşıyoruz.

Vakfın adı KARASAN Çevre Vakfı'dır. İşbu resmi senette sadece vakıf denilecektir.

Vakfın merkezi ANTALYA İli, MANAVGAT ilçesinde olup, adresi Side Mahallesi 1104 Sok. No: 18 MANAVGAT'tır. Yönetim Kurulu kararıyla vakfın adresi değiştirilebilir. İlgili mevzuat çerçevesinde vakıf yönetim kurulu kararı ve yetkili makamlardan izin almak kaydıyla yurt içinde veya dışında şube ve temsilcilikler açılabilir.

Vakfın amacı; doğanın, çevrenin, biyolojik çeşitliliğin araştırılması ve korunması; sürdürülebilir yaşam ve sürdürülebilir kalkınma yaklaşımlarının geliştirilmesi, örneklenmesi; çevre ve doğayı ilgilendiren tüm sektörlerde etkili politika ve yaklaşımların geliştirilmesi, çevreyle ilgili akademik ve teknik araştırma ve faaliyetlerin yürütülmesi, desteklenmesi ve çevrenin korunmasına, insanın doğayla uyumlu yaşamasına dair duyarlılık ve bilincin yükseltilmesidir.

Vakıf, amacı doğrultusunda aşağıdaki faaliyetleri gerçekleştirir:
a. Doğa, çevre ve biyolojik çeşitlilik konularında araştırmalar yapmak, bulguları paylaşmak;
b. Yerinde uygulama çalışmaları gerçekleştirmek;
c. Elde edilen verileri kamu kurumları, akademi, sivil toplum örgütleri ve genel kamuoyuyla paylaşmak; bu doğrultuda bilimsel, kültürel ve sanatsal faaliyetler yapmak, konferans, seminer, panel, festival vb. organizasyonlar gerçekleştirmek;
d. Doğa, çevre ve biyolojik çeşitlilik konularına doğrudan bağlantılı kültür, sosyo-ekonomi, tarım, ormancılık, turizm, balıkçılık vb. diğer sektörel alanlarda faaliyetler yürütmek;
e. Doğa, çevre ve biyolojik çeşitliliğin korunması konularında kapasite artırım çalışmaları gerçekleştirmek;
f. Genel kamuoyunda bilinç artırıcı faaliyetlerde bulunmak, iletişim faaliyetleri ve kampanyalar yürütmek;
g. Enstitü, akademi, vb. kurumları kurmak ya da kurulmasına ortak olmak;
h. Yazılı, süreli veya süresiz basın yayın vb. araçları kurmak, yayınlamak ya da bu süreçlere ortak olmak;
i. Benzer amaçlarla çalışan ulusal ve uluslararası sivil toplum, devlet kuruluşları, özel sektör örgütleriyle işbirlikleri gerçekleştirmek, bu tür oluşumlara katılmak, yurtiçinde ve yurtdışında doğrudan faaliyetler yürütmek;
j. Çalışma kurulları kurmak ve işletmek;
k. Vakfın amaçlarını gerçekleştirmek için çeşitli kaynak oluşturma faaliyetleri gerçekleştirmek.
l. İnsanların doğayla uyumlu, doğaya zarar vermeksizin ve doğal kaynakları en verimli şekilde kullanarak yaşama anlayışlarını geliştirici sürekli veya süreli eğitim verecek kurum ve kuruluşları açıp işletmek veya böyle kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak.

Vakıf gayesine ulaşmak için yasal sınırlamalar dışında, miktar ve değeri kısıtlanmamış taşınır ve taşınmaz mallara bağış, vasiyet, satın alma ve kiralama suretiyle sahip olmaya ve kullanmaya, vakıflara ilişkin yasa hükümleri uyarınca sahip olduklarını satmaya, devir ve ferağ etmeye, gelirlerini almaya ve harcamaya, vakıf malvarlığına giren bir ya da birden çok taşınmaz mal veya gelirlerini bir ya da birçok kez yatırımda kullanmaya, vakıf amaç ve hizmet konularına aykırı olmamak koşulu ile yapılacak bağış ve vasiyet, satın alma ve diğer yollarla mal ettiği taşınır ve taşınmaz malları ve paraları yönetim ve tasarrufa, menkul değerleri almaya ve vakfın amacı doğrultusunda bunları değerlendirip satmaya, vakfın amaçlarına benzer çalışmalarda bulunan yurtiçi ve yasal izin alındığında yurt dışındaki vakıflar, gerçek ve tüzel kişiler ile işbirliği yapmaya, kamu kurum ve kuruluşları dışındakilerden yardım almaya, bu yardımı sağlamak için anlaşmalar yapmaya, taşınmaz malların irtifak, intifa, sükna, üst, rehin, ipotek gibi mülkiyetten gayri ayni haklarını kabule, bu hakları kullanmaya, olan ya da olacak gelirleri ile kuracağı sözleşmeler için taşınır ve taşınmaz malların rehin ve ipoteği dâhil her türlü güvenceleri almaya, geçerli banka kefaletlerini kabule, vakfın amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek için gerektiğinde ödünç almaya, kefalet, rehin, ipotek ve diğer güvenceleri vermeye, vakfın amaç ve hizmet konularına uygun olarak yürütülen ve yürütülecek projelerden ve her türlü çalışmalardan gelir elde etmeye ve vakfa gelir sağlamak amacı ile olağan işletme ilkelerine göre çalışacak iktisadi işletmeler, okul öncesi dahil olmak üzere yasal olarak mümkün her türden eğitim öğretim kurumları açıp işletmeye, ortaklıklar kurmaya, kurulu olanlara iştirake, bunları doğrudan işletmeye ya da denetimi altında bir işletmeciye işlettirmeye, vakfın amaç ve hizmet konularından birinin yada tümünün gerçekleştirilmesi için yararlı ve gerekli görülen girişim, tasarruf, mal edinme, inşaat ve benzeri sözleşmeleri yapmaya, faaliyetlerinde etkinlik ve tasarruf sağlanması bakımından, kamu kurum ve kuruluşları ile genel idarenin sağladığı yararlar, avantajlar, destekler ve teşviklerden yararlanmaya, Türk Medeni Kanununun 48. Maddesinde belirtildiği üzere izinli ve yetkilidir. Vakıf, bu yetki ve gelirlerini Türk Medeni Kanunu veya diğer mevzuat ile yasaklanan maksatlarla kullanamaz.

Vakfın kuruluş malvarlığı, vakfın kuruluşunu vasiyet eden ve mal varlığı değerlerini vakfeden müteveffa Sabina Karasan hanımefendi tarafından, MANAVGAT 6. Noterliğinin 07.03.2017 tarih ve 2295 yevmiye numaralı vasiyetnamesi ile, vakfa tahsis edilmiş olan ve Ziraat Bankası Side/Manavgat Şubesindeki kısmen yabancı para kısmen de TL hesaplarındaki toplam 754.304,08 TL ve aynı vasiyetnameyle vakfa özgülenen MANAVGAT Side/Selimiye Mahallesi 149 ada 11 parselde B Blok 1 numaralı mesken ve 149 ada 15 parsel sayılı arsadır. Kuruluş malvarlığı, vakfın tescilini müteakıben malvarlığına yapılacak ilavelerle arttırılabilir.

Vakfın organları şunlardır:
a. Mütevelli Heyet
b. Yönetim Kurulu
c. Denetim Kurulu

Vakfın kuruluş mütevellisi, işbu re'sen düzenleme şeklinde vakıf senedini tanzim ettirip imzalayan ve işbu vakfın kuruluşuna dair vasiyetnamede, vasiyeti yerine getirme görevlisi, mirası idare görevlisi ve kurulacak vakfın mütevellisi olarak anılan gerçek kişi, Şükrü Enhoş'tur. Vakfın tescilinden itibaren mütevellisi vasiyetnamede yazılı olduğu gibi 1 kişi olabileceği gibi, toplam üye sayısı 15 i geçmeyecek şekilde bir heyetten de oluşabilir. Vakfın mütevelli heyetine üye kabulü, Vakıf Yönetim Kurulunca, kendi içinden veya dışarıdan belirlenip üyeliğe kabulü teklif olunacak adaylar arasından, vakıf mütevellisinin veya mütevelli heyetinin uygun bulması ve onayı ile olur. Her halükarda mütevelli heyete kabulü teklif edilecek kişiler, vakfa önemli katkı ve hizmeti olabilecek istekli veya gönüllülerden seçilir. Mütevelli heyetinden herhangi bir nedenle boşalan üyeliklere, mütevelli heyet tarafından, yönetim kurulunca teklif edilen kişiler arasından seçilecek kişiler atanabilir. Kuruluş mütevellisinin başkaca mütevelli heyet üyesi seçmeden, ölüm, istifa ya da başka bir nedenle mütevelli sıfatının ortadan kalkması halinde, Vakıf Yönetim Kurulu, kendi içinden ve/veya dışarıdan, vakfa önemli katkı ve hizmeti olabilecek isteklilerden asgari 1 ve daha fazla kişiyi, vakıf mütevelli heyeti üyesi sayısı azami 15 olacak şekilde seçebilir.

Mütevelli heyet vakfın en yüksek karar organıdır olup yetkileri aşağıda gösterilmiştir:
a. Yönetim kurulunu seçmek,
b. Denetim kurulunu seçmek,
c. Vakıf yönetim kurulunca hazırlanan faaliyet raporu ile denetim kurulu raporlarını görüşüp incelemek, yönetim kurulunun ibrası konusunda karar vermek,
d. Yönetim kurulunca hazırlanacak vakıf iç mevzuat tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek,
e. Yönetim kurulunca hazırlanacak yıllık bütçe tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek,
f. Kamu görevlileri dışındaki yönetim ve denetim kurulu üyelerine huzur hakkı verilip verilmeyeceğini, verilecekse miktarını belirlemek,
g. Gerektiğinde vakıf senedinde ilave ve değişiklikler yapmak,
h. Vakıf faaliyetleri konusunda genel politikaları belirlemek.

Mütevelli heyet ilk toplantısını vakfın tescilini müteakip bir ay içinde yapar; Mütevelli heyet
olağan olarak senede bir kere toplanır.
Mütevelli heyet, Yönetim kurulunun gördüğü lüzum üzerine veya mütevelli heyet üyelerinin en az
beşte ikisinin yazılı olarak yönetim kurulundan talepte bulunmaları halinde olağanüstü olarak
toplanabilir.

Olağan ve olağanüstü toplantılarda, ilan olunan gündemde yer almayan konular görüşülemez.
Ancak, olağan toplantıda divanın teşkilinden hemen sonra, hazır bulunanların, en az beşte ikisinin
yazılı önerisi ile senet değişikliği ve vakıf organları ile vakfa yükümlülük ve sorumluluklar
yükleyecek konular dışında gündeme madde ilavesi mümkündür.
Toplantı tarihi, yeri, saati ve gündemi, toplantı gününden en az 7 (yedi) gün önce imza karşılığı
veya telefon, SMS, elektronik posta gibi iletişim araçlarından en az biri kullanılarak duyurulur.
Mütevelli heyet, üye tamsayısının en az beşte üçü (3/5) ile toplanır. Çoğunluk sağlanamadığı
takdirde toplantı, bir hafta sonra aynı gün ve saatte aynı yerde yapılır. Bu ikinci toplantıda toplantı
nisabı, üye tamsayının beşte ikisinden (2/5) az olamaz.
Mütevelli Heyet Toplantısı, yoklamayı takiben katılanların açık oylaması ile seçilecek toplantı
başkanı tarafından idare edilir ve tutanağa bağlanır.
Mütevelli heyette kararlar toplantıya katılanların çoğunluğu ile alınır. Oyların eşit olması halinde,
divan başkanının oyu iki oy sayılır. Oylamanın ne şekilde yapılacağı ayrıca karara bağlanır. Her
üyenin tek oy hakkı vardır. Toplantıya gelemeyecek üye, mütevelli heyetten bir başka üyeyi vekil
tayin edebilir. Bir şahısta birden fazla vekâlet toplanamaz.
Vakıf senedinde yapılacak değişiklik, düzeltme veya ilaveler için karar yeter sayısı, üye
tamsayısının beşte üçüdür (3/5).

Vakıf yönetim kurulu, mütevelli heyetçe iki yıllığına seçilecek 3 asil ve 1 yedek üyeden oluşur.
Mütevelli heyet üyeleri, aynı zamanda, yönetim kurulu üyesi de seçilebilirler.
Yönetim kurulu, ilk toplantısında başkan, başkan yardımcısı ve muhasip üye olarak görev taksimi
yapar.
Görev süresi bitmeden herhangi bir sebeple yönetim kurulu üyeliği sona eren üyenin yerine,
yedek üye çağrılır. Boşalan yedek üyeliğe, mütevelli heyetçe, yeni bir yedek üye seçilir.
Yönetim kurulu ayda en az bir kere toplanır. Geçerli mazereti olmadan arka arkaya 3 toplantıya
katılmayan yönetim kurulu üyesi, bu görevden çekilmiş sayılır.
Yönetim kurulu toplantı yeter sayısı, yönetim kurulu üyesi sayısının yarısından bir fazlası olup,
kararlar mevcudun çoğunluğu ile alınır. Alınan kararlar noter tasdikli karar defterine yazılarak
imzalanır.

Yönetim kurulu, vakfın idare ve icra organıdır.
Bu sıfatla yönetim kurulu:
a. Vakıf gayesi doğrultusunda her türlü kararı alır ve uygular.
b. Mütevelli heyetçe belirlenen genel politikalar ışığında, vakıf faaliyetlerinin düzenli ve
verimli olarak yürütülmesini sağlar. Bu bağlamda gerekli iç mevzuat tasarılarını hazırlar ve
mütevelli heyetin onayına sunar.
c. Vakıf malvarlığının değerlendirilmesi ve yeni mali kaynaklara kavuşturulması hususunda
gereken çalışmaları yapar.
d. Vakıf tüzel kişiliği adına, bütün gerçek ve tüzel kişilerle hukuki, mali ve sair konularda
gerekli girişimlerde bulunur ve işlemler yapar.
e. Görev, yetki ve sorumlulukları açıkça önceden belirlenmek kaydıyla vakfa müdür atar,
vakıf genel sekreterliği veya benzeri yardımcı birimler oluşturabilir, gerektiğinde
görevlerine son verir.
f. Vakıfta istihdam edilecek personeli belirler, atamasını yapar, ücretlerini tayin eder,
gerektiğinde işlerine son verir.
g. İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde, yurtiçinde ve yurtdışında şube ve temsilcilik
açılmasına ve kapatılmasına karar verir, bu hususta gereken işlemleri yapar.
h. Vakfın muhasebe işlerini takip ve kontrol eder, hesap dönemi sonunda gelir-gider cetveli
ve bilançoların düzenlenerek ilgili idareye gönderilmesini ve ilanını sağlar.
i. Mütevelli heyetin kabul ettiği yıllık bütçeyi uygular.
j. Mütevelli heyet toplantıları ile ilgili hazırlık işlemlerini yerine getirir.
k. Mütevelli heyet toplantılarında, döneme ait vakıf faaliyet raporunu ibraya sunar.
l. İlgili mevzuat ile vakıf senedi ve vakıf iç mevzuatının gerektirdiği diğer görevleri yapar.

Vakfı yönetim kurulu temsil eder. Yönetim kurulu bu temsil yetkisini yönetim kurulu başkanı ve
başkan yardımcısına devredebilir. Yönetim kurulu, genel veya belli hal ve konularda, belirteceği
esaslar dahilinde kendi üyelerinden bir veya birkaçını, yetkili memur ve memurlarından herhangi
bir veya birkaçını, temsilci veya temsilciliklerini, herhangi bir sözleşmeyi akdetmeye, mukavele,
hukuki belge veya senedi vakıf nam ve hesabına tanzim ve devretmeye de yetkili kılabilir.

Denetim kurulu mütevelli heyet adına vakfın faaliyet ve hesaplarını denetlemek için kurulmuş bir
organdır. Denetim kurulu, mütevelli heyetçe iki yıllığına seçilecek 1 asil ve 1 yedek üyeden
oluşur. Herhangi bir sebeple ayrılan asıl üyeler yerine sırasıyla yedek üyeler göreve çağrılır.
Denetim kurulu, incelemelerini tüm defter, kayıt ve belgeler üzerinde yapar. Hesap dönemi itibari
ile düzenlenecek rapor, mütevelli heyet toplantısından en az 15 (on beş) gün önce mütevelli heyete
gönderilmek üzere yönetim kuruluna verilir.

Kamu görevlileri dışındaki yönetim ve denetim kurulu üyelerine huzur hakkı veya ücret verilip
verilmeyeceğini, verilecekse huzur hakkı veya ücret miktarını mütevelli heyet belirler.
Yönetim ve Denetim Kurullarının üyeleri arasında kamu görevlisi bulunması halinde, 5072 sayılı
Dernek ve Vakıfların Kamu Kurum ve Kuruluşları ile İlişkilerine Dair Kanunun 2'nci maddesinin
(e) fıkrası gereğince, bu kamu görevlilerine huzur hakkı ödenmeyecektir.

Vakfın gelirleri aşağıda gösterilmiştir:
a. Vakfın amacına uygun her türlü şartlı, şartsız bağışlar ile yardımlar.
b. Vakıf faaliyetlerinden elde edilecek muhtelif gelirler.
c. Vakıf menkul ve gayrimenkullerinin gelirleri.
d. İktisadi işletmeler, iştirakler ve ortaklıklardan sağlanacak gelirler.
e. Vakıf menkul ve gayrimenkulleri ile diğer varlık ve haklarının değerlendirilmesi ile
sağlanacak gelirler.
f. Ulusal, uluslararası fonlardan alınacak hibeler.

Vakfın yıllık brüt gelirlerinin en az üçte ikisi vakfın amaçlarına, kalanı yönetim ve idame giderleri
ile ihtiyata ve vakıf malvarlığını artırıcı yatırımlara tahsis ve sarf olunur.

Vakıf senedinde yapılacak değişiklikler yönetim kurulunun veya mütevelli heyet üyelerinin en az
beşte birinin (1/5) yazılı teklifi ile, mütevelli heyet üye tamsayısının en az üçte ikisinin (2/3) onayı
ve mahkeme tarafından verilecek karar ile yapılır.

Vakfın mal varlığı ve gelirleri, vakıf amacı doğrultusunda faaliyet gösterilmesine yetersiz hale
gelirse ve bu durum düzeltilemez nitelikteyse, yönetim kurulunun da önerisi dikkate alınarak,
mütevelli heyet kararıyla vakfın feshine karar verilebilir.
Mütevelli heyetin fesih kararı alması durumunda, fesih işlemleri için mahkemeye başvurulur.
Mahkemece fesih işlemleri başlatıldığında, mahkemece aksi öngörülmedikçe, vakıf mütevelli
heyeti, tasfiye kurulu olarak görev yapar.
Vakfın feshi, yasal gereklilikle bir mahkeme kararıyla veya yönetim kurulunun veya mütevelli
heyet üye tamsayısının beşte üçünün (3/5) yazılı teklifi ve mütevelli heyet üye tamsayısının beşte
dördünün (4/5) onayı ile mümkündür.
Vakfın feshi halinde borçların tasfiyesinden arta kalan mal ve hakları, mahkemece veya feshe
karar veren mütevelli heyetçe belirlenecek gayece aynı bir vakfa veya kuruluşa devredilir.

Vakfın, vasiyet suretiyle kurucusu Sabina Karasan olup kuruluşu resmileştiren, vasiyetname ile,
vasiyeti yerine getirme görevlisi ve vakfın mütevellisi olarak atanan Şükrü Enhoş'tur.

Vakfın ilk/geçici yönetim kurulu asil üyeleri Sinan Doğan, Ahmet Ünal Ersoy ve Kemal Enhoş'
tan ibarettir. Yedek yönetim kurulu üyesi Figen Yanaroğlu'dur.
Geçici yönetim kurulu, vakfın tescil tarihinden itibaren en geç bir ay içerisinde mütevelli heyeti
toplantıya çağırmakla yükümlü olup, bu süre içinde senette belirtilen görev ve yetkileri haizdir.
Geçici Madde 2.
Vakfın kuruluş denetim kurulu asil üyesi Bayram Enhoş, yedek üye Aykut Gülgün' dür.

(Vakıf Mütevellisi)
(Vasiyeti yerine getirme görevlisi)
Şükrü Enhoş
TCK No: 26572150660
Adres: Bahçelievler Mah. 5028 Sk.
No: 6 K. 4 MANAVGAT